söndag 2 augusti 2009

Tekniska fel... men nu är jag igång igen !!

Tänk vad man är styrd av tekniken nu för tiden. Har nu bytt både dator och bredbandsoperatör och jag må säga att det är en betydande skillnad.

På trimmet har det, trots att många varit borta på semester gått över förväntan under juli månad. Jättekul !!!

Nu på tisdag har jag besök av en norska som ska visa mig hur man utställningsklipper en pomeranian ( rasen har bytt namn och hette förr dvärgspets ). Det ska bli väldigt intressant då jag inte har haft så många tillfällen att jobba med den rasen, men jag ser att det är en ras som ökar, kanske som ett alternativ till chihuahua´n då den är mer kraftfull och hänger med på längre strapatser och påhitt för egen maskin. Är det inte förresten en sådan ras Paris Hilton har, det är hemskt, men det brukar ju ge ett uppsving för rasen tyvärr. Man såg ju hur det tog fart för chihuahua´n, helt plötsligt skulle alla ha en chihuahua i handväskan.
Ja, man hoppas ju att det är rasen köparen har fastnat för och är förtjust i och inte att det ska vara en accocear till handväskan. För det är en stor hund i liten förpackning. Vill du veta mera om rasen, hitta uppfödare mm. så gå till deras hemsida http://www.pomeranianklubben.se/ En bra sida med mycket information.

Kram Maria

Inga kommentarer: