lördag 8 augusti 2009

Dörrskylt på plats

Nu äntligen har jag fått min dörrskylt på plats. Så nu ser man direkt man kommer in på Arken zoo, vart jag håller till.

Ni glömmer väl inte hur varmt det kan bli i en bil när man lämnar sin hund i bilen för att snabbt bara " tvärhandla " på affären.
Man kan tycka att det är självklart och ett uttjatat ämne.....

Tyvärr ser jag då och då hundar instängda i bilar, utan att ens ha nedvevade rutor, på Solbacken - området.
Igår när jag var utanför Willys så parkerade vi bredvid en bil som hade en mellanstor Blandras - unghund. Den klättrade, hoppade och kastade sig fram och tillbaka och var väldigt orolig där den satt längst bak i bilen. Man såg i hundens ögon att den nästan hade panik. Precis när jag hade tagit upp telefonen för att ringa polisen så kom ägaren. En ung tjej som sa:
- Ja, visst är hon söööt !! ( vi stod och tittade in i bilen på hunden ).
Jag berättade att jag var på väg att ringa polisen och att hunden hade panik i värmen. Bad att hon skulle ta hunden till Arken zoo och låta den dricka där, hon skulle hälsa från mig.
Hon svarade:
Nej, men jag bor bara här i närheten och sen har jag glass i bilen.....

Den här dagen var det gassande sol , fuktigt och kvavt. Man blir mörkrädd !!!

Kram Maria

Inga kommentarer: